Corona update WlzCliëntondersteuning

Deze Corona update WlzCliëntondersteuning geeft u informatie over de wijze waarop wij onze cliëntondersteuning bieden tijdens het coronavirus. Ook in deze moeilijke tijd kunt u op ons rekenen!

In deze Corona update WlzClientondersteuning:

Corona update WlzCliëntondersteuning voor u en onze veiligheid

Ook in deze moeilijke periode kunt u clientondersteuning aanvragen. Wij kunnen ons voorstellen dat u juist nu hulp kunt gebruiken bij het vormgeven van de juiste zorg. Onze clëntondersteuners zetten zich in om u zo goed mogelijk te ondersteunen.

Omdat veilige zorg voor cliënten voorop staat, zal onze dienstverlening vaak telefonisch of (als dat kan) via beeldbellen plaatsvinden. Samen verkennen we wat er mogelijk is. Wij volgen daarin de landelijk richtlijnen van het RIVM en de Rijksoverheid.

Corona update WlzCliëntondersteuning wanneer richtlijnen worden aangepast

Zodra er nieuwe ontwikkelingen zijn waardoor onze dienstverlening moet of kan worden aangepast, zullen we dat op deze pagina vermelden. Lees daarom bij het aanvragen van Clientondersteuning altijd eerst de meest recente informatie.

Voor meer informatie ga naar: www.rijksoverheid.nl of www.corona.steffie.nl

In deze Corona update WlzClientondersteuning:

Datum: 4 juni 2020

Met als motto “Cliëntondersteuning op anderhalve meter” start WlzCliëntondersteuning.nl weer voorzichtig het inplannen van huisbezoeken.

Cliëntondersteuning op anderhalve meter doen wij stap voor stap en natuurlijk alleen als het mogelijk is.
Wij volgen hierin de landelijk richtlijnen van het RIVM en de Rijksoverheid. Hierbij staat de veiligheid van onze cliënten en cliëntondersteuners voorop.

Huisbezoeken weer mogelijk door Cliëntondersteuning op anderhalve meter

In de afgelopen weken is het voor Wlzcliëntondersteuning.nl niet mogelijk geweest om huisbezoeken af te leggen. Op uitzondering na. Veel afspraken konden gelukkig alsnog plaatsvinden met behulp van moderne communicatiemiddelen, zoals beeldbellen. Het corona virus lijkt nu een kleine beetje onder controle te komen. Daarom starten we weer voorzichtig met de huisbezoeken. Daar waar dat mogelijk en verantwoord is.  

Cliëntondersteuning op anderhalve meter naast COVID-19 check

Om de veiligheid voor u en ons te waarborgen stellen wij u vooraf een aantal vragen. Deze vragen stellen wij u bij het bevestigen van en vóór aanvang van de afspraak. Als uit de antwoorden geen mogelijke COVID-19 risico’s zijn te herleiden kan het gesprek plaatsvinden. Bij u thuis of op locatie. Dit zijn de vragen die gesteld worden:

  1. Heeft u last van één of meerdere symptomen: neusverkoudheid, niezen, hoesten, keelpijn, benauwdheid? Heeft u koorts (vanaf 38°C)? Ook als u een beetje last heeft: graag melden.
  2. Heeft u huisgenoten of gezinsleden met deze symptomen?
  3. Heeft u in de afgelopen 48 uur klachten gehad zoals bij vraag 1 gesteld? 
  4. Is er bij uzelf of bij één van uw huisgenoten/gezinsleden in de afgelopen 14 dagen corona vastgesteld?
  5. Bent u genezen van corona korter dan 14 dagen geleden?
  6. Woont u in een verpleeghuis of instelling voor mensen met een verstandelijke beperking?

Als 1 van deze vragen met ‘ja’ wordt beantwoord, kunnen we het huisbezoek helaas niet door laten gaan. Bij twijfel, overleg met uw arts. Indien mogelijk ondersteunen wij op afstand. Via beeldbellen, de telefoon of via e-mail. Zodoende kunnen wij u toch van dienst zijn.

Algemene hygiëne richtlijnen

We volgen bij een afspraak/huisbezoek de richtlijnen zoals afgegeven door de overheid en het RIVM. Die zijn als volgt:

  • Wij reinigen onze handen voorafgaand en na afloop van het gesprek. Doet u dat ook?
  • We houden minimaal 1,5 meter afstand tot elkaar.
  • We schudden geen handen
  • Wij nemen tijdens het gesprek geen koffie of thee van u aan. Hoe aardig u dat ook bedoelt.
  • Wilt u zo veel mogelijk deuren open laten staan, zodat wij zo min mogelijk aan hoeven te raken?
  • Wij doen een verzoek aan u om de aanwezigheid te beperken tot één ouder, familielid of begeleider tijdens het gesprek.

Heeft u vragen?

Wij zijn blij met de versoepeling van de coronamaatregelen waardoor we weer cliënten volop kunnen ondersteunen. Heeft u vragen? Neem dan contact op met Wlzclientondersteuning.nl. U vindt het juiste telefoonnummer en het emailadres bij contact

Voor vragen zijn wij uiteraard bereikbaar via ons vertrouwde nummer: 085 303 29 85

Wij danken u voor uw begrip.